Sportovi za održavanje forme tokom hladnih dana

Lako je izaći na trčanje, fudbal ili košarku na otvorenom u proleće, leto ili jesen kada je napolju lepo i toplo. Ali koju aktivnost odabrati kada su hladni zimski dani, kada osećamo po obrazima kako nas štipa hladan vazduh? Na sreću – postoje sportovi koji vam mogu pomoći da ostanete u dobroj formi i tokom zime!

Pre nego što odaberete sportsku aktivnost za predstojeću zimu, pogotovo ako želite da trenirate napolju, bilo bi dobro da se posavetujete sa vašim lekarom i ispitate u kakvom se zdravstvenom stanju nalazi vaš organizam. Na osnovu rezultata analiza možete da isplanirate koji intenzitet treninga vam najviše odgovara. Hladan i oštar vazduh može da oteža disanje, a našem telu trebaće vremena da se prilagodi na potpuno nove uslove treninga. Zato je važno da trenirate optimalnim intenzitetom.

Evo nekoliko ideja za sportove idealne ako želite da održite kondiciju tokom zime i popravite je pred naredno proleće. I to nije sve, jer ove sportske aktivnosti takođe mogu da vam pomognu u regulisanju telesne težine. Pročitajte!

#1 Brzo hodanje i trčanje

Iako je prva asocijacija za zimu sneg, ne mora ga nužno i biti. Hodanje i trčanje su verovatno i najjednostavnije aktivnosti na otvorenom, jer ne zahtevaju mnogo dodatne opreme ili neke specifične uslove. Sve dok temperature ne budu u debelom minusu ili dok ne padne sneg možete se baviti trčanjem. Bitno je samo da obratite pažnju na stazu po kojoj trčite. Ako je to asfalt ili beton, pazite na led jer u tom slučaju može biti klizavo, čime raste rizik od povređivanja.

Naravno, ako uzmemo u obzir hladno vreme i topliju, zatvorenu odeću, trčanje u zimskom periodu može biti odličan način da se rešite viška kilograma jer podstiče brže sagorevanje masti. Sigurno je da ćete se više znojiti i da će vaše telo trošiti više kalorija nego kada trčite leti. Međutim, ako želite da svoju kilažu dovedete u red potrebno je da trčanje kombinujete sa prilagođenim načinom ishrane. Da biste brzo i pre svega zdravo gubili na težini, potražite mišljenja stručnih trenera. Oni imaju dovoljno znanja i iskustva, njihovi saveti olakšaće vam da dođete do željene kilaže.

Osim skidanja kilograma, redovnim trčanjem regulisaćete krvni pritisak, ali i nivo holesterola u krvi. Trčanje takođe popravlja raspoloženje, što doprinosi vašem mentalnom zdravlju i kvalitetu života uopšte.

#2 Skijanje – najpopularniji zimski sport

Čim se zabele naše najviše planine i ski centri, prva pomisao svake aktivne osobe je skijanje. To je jedan prilično zahtevan sport koji od vas traži dobar balans, ali i jake noge. Nemojte se iznenaditi ako nakon prvog dana provedenog na skijalištu, u želji da što duže budete na snegu počnete da osećate bolove u nožnim mišićima.

Skijanje pre svega jača mišiće donjeg dela tela. Međutim, isto tako povećava i cirkulaciju krvi kroz organizam što može biti od velike koristi za vaš kardiovaskularni sistem. Na kraju, treba spomenuti i zdravstvene benefite koje donose zdravo prirodno okruženje i velika nadmorska visina. To je melem za vaše disajne organe.

Osim alpskih disciplina, kao što su spust ili slalom, možete se oprobati i u takozvanom nordijskom skijanju, koje podrazumeva ozbiljan zimski trening. To je zapravo kombinacija skijanja i trčanja. Iako nordijsko skijanje nije tako brzo i opasno kao neke alpske discipline ili ski skokovi, to je takođe vrlo zahtevan sport, pa u početku budite obazrivi da se ne biste preforsirali.

#3 Planinarenje

Planinarenje je sport kojim možete da se bavite tokom čitave godine. Osim vežbe i održavanja dobre kondicije, to je i odličan način da uživate u prirodi, udišete čist vazduh, a kao najveća nagrada kada osvojite neki vrh sačekaće vas fantastičan pogled koji puca u najveće daljine. Planinari obično idu u grupama, što ovaj sport čini još lepšim.

Što se opreme tiče, potrebne su vam dobre, jake cipele, sa odgovarajućim đonom kako ne bi došlo do proklizavanja i eventualne povrede.

Rutu isplanirajte ranije, i postepeno povećavajte dužinu i nagib kojim se krećete. Počnite od kraćih maršuta i manjih uspona, a kada se naviknete i steknete malo iskustva, možete lagano povećavati distancu koju želite da pređete, kao i uspon i visinu.

Jačanje mišića torza, kao i mišića nogu, samo je jedan od benefita koje ovaj lep i sve popularniji sport može da vam donese. Ne treba zaboraviti da planinarenje podstiče pravilno držanje kičme a takođe je i sjajan način da se oslobodite stres.

Za zimsko planinarenje posebno je važno da budete dobro obučeni i spremni, jer zima na planinama zna da bude jako oštra, mnogo više nego u nizijama. Vetrovi su jači pa je jako bitno da zaštitite kožu. Osim od vetra kožu treba štititi i od jakih sunčevih zraka ako je vreme na planini tokom zime lepo i sunčano. Zato je dobra ideja da ponesete odgovarajuću kremu. Možda zvuči neverovatno, ali na zimskom planinskom suncu izgoreti podjednako kao i da ste dan proveli na plaži u najtoplijim letnjim danima.

Ne zaboravite, a to će vam reći i iskusni planinari, da se vremenski uslovi na planini mogu promeniti za tili čas i to ne samo zimi već i tokom leta. Tokom zime, ako počne jako da veje planinari mogu biti u opasnosti da se izgube ukoliko nisu iskusni, a onda se moraju angažovati spasioci da ih pronađu i bezbedno vrate u turistički centar. Zato oprez!

#4 Plivanje u zatvorenim bazenima

Zatvoreni bazeni su idealan izbor za sve koji žele da održe svoju opštu kondiciju tokom hladnih zimskih dana. Plivanje će zategnuti vaše mišiće, a zapravo dok plivate, jačate celo telo. Pokreti plivača su svojevrsne vežbe koje pokreću bukvalno svaki mišić u telu, bez obzira kojim stilom to radite. Osim toga, poznato je da boravak u vodi opušta i smanjuje stres.

Plivanjem takođe topite kalorije. Za samo pola sata laganim plivanjem možete sagoreti i do 200 kalorija, što je više nego duplo u odnosu na lagano hodanje. Takođe, naučno je dokazano da je plivanje odlična preventiva i zaštita od kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara.

Na kraju, ako vas previše znojenja odbija od drugih vidova vežbanja, kod plivanja to svakako nije slučaj. Dok plivate nikada se nećete znojiti, bez obzira na to koliko napora ulažete, jer voda konstantno rashlađuje vaše telo.

Trčanje, skijanje, planinarenje i plivanje u zatvorenim bazenima samo su neki od sportova koje možete upražnjavati u hladnim zimskim danima kako biste ostali u što boljoj kondiciji. Ne zaboravite da proverite vašu trenutnu spremnost za određeni sport. Teži vremenski uslovi će svakako zahtevati i bolju pripremljenost ukoliko želite da svaki trening odradite do kraja.

 

 

 

 

Kamera prelaz Šepak

Kamera na granici ŠEPAK live

    KLIKOM OVDE POGLEDAJTE KAMERU UŽIVO NA PRELAZU ŠEPAK    

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Pratite nas