Najprodavaniji polovni automobili u 2021. godini i tokovi na tržištu

Tokom 2020. godine ceo svet je zadesila pandemija korona virusa, prilikom čega je došlo do zatvaranja mnogih granica, ograničavanje kretanja ljudi, pa samim tim i do stopiranja trgovine u mnogim granama.

Mnogi bitni igrači na tržištu automobilske industrije pretrpeli su veliki udarac, dok je pored njih opala i prodaja polovnih automobila u svetu i u Srbiji.

Početak 2021. godine obeležio je blagu stabilizaciju tržišta i otvorio mogućnosti za dalji razvoj. Zanimljivo je analizirati tržiše u pokušaju sagledavanja kako su se kretale kupovine polovnjaka tokom ove godine.

U nastavku teksta ćemo se pozabaviti tokovima na tržištu polovnjaka i koji su to automobili bili prvi na listi želja kupaca.

Oporavak tržišta polovnih automobila u prvoj polovini godine

Analizom istraživanja može se veoma jasno zaključiti da je prodaja tokom prve polovine 2021. godine znatno uvećana u odnosu na isto vremensko razdoblje 2020. godine.

Podatak da je od januara do juna 2021. godine registrovano, odnosno kupljeno 34% više polovnjaka nego u prvoj polovini prethodne godine jasno potvrđuje ukazane tvrdnje.

Pa ipak, možda nije najzahvalnije upoređivati 2021. i 2020. godinu kada je pandemija korona virusa bila u punom jeku.

Ukoliko se osvrnemo na isti period 2019. godine, rast je nešto manji, ali ipak postoji i iznosi 6%, što svakako nije zanemarljivo. 

Otkup polovnih automobila pored uobičajenih kupaca obavljaju i profesionalne firme za otkup polovnjaka, koje znatno unapređuju tržište i prodavcima se nude kao pouzdan partner, ukoliko žele da prodaju svog polovnjaka.

Koji modeli polovnjaka su se najviše kupovali?

Kao što ste možda mogli da pretpostavite, na tržištu polovnih automobila u Srbiji su najpopularniji bili “nemci”, o kojima kupci na ovim prostorima imaju zaista visoko mišljenje.

Ono što ih izdvaja jeste sigurnost i konstantno dobar odnos kvaliteta i cene, što je možda i presudno.

Pa ipak, u prvih 5 mesta liste najkupovanijih polovnjaka u Srbiji za ovu godinu svoje mesto pronašla su i dva francuska modela.

Lista brendova čiji su modeli bili najprodavaniji izgleda ovako:

  1. Volkswagen
  2. Opel
  3. Peugeot
  4. Audi
  5. Renault
  6. Fiat 
  7. Citroen
  8. BMW
  9. Ford
  10. Mercedes-benz

Čak 20% prvi put registrovanih polovnjaka u Srbiji čine modeli brenda Volkswagen.

Kada se radi konkretno o modelima automobila, naprodavaniji su bili Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Astra, Opel Corsa, Audi A4, Renault Clio, Citoren C3 i BMW3.

Da li se ukus kupaca polovnjaka razlikuje od kupaca novih vozila?

Ono što je Volkswagen značio za tržište polovnjaka u Srbiji tokom 2021. godine, brend Škoda je to bio za tržište novih automobila. Čak 20% ukupnog broja kupljenih vozila čine modeli ovog češkog proizvođača.

Nakon njega slede Fiat, Toyota, Kia i Renault.

Da li se ovde radi o ukusu samih kupaca ili platnim mogućnostima ostaje upitno. Čini se da Škoda proizvodi nove automobile koji su veoma pouzdani i sigurni, kao i da su upravo oni najbolji u smislu odnosa kvaliteta i cene za kupce.

Odabir kupaca polovnjaka i novih vozila razlikuje se i prema tome za koji pogon se odlučuju. 

Čak 69% kupljenih polovnih automobila u Srbiji tokom ove godine ide na dizel, dok je samo 28% ljudi odabralo benzince. Sa druge strane, 63% novih automobila koristi benzin kao svoje gorivo, dok je 24% kupaca odabralo dizel.

Kada se radi o kubikaži, 37% kupljenih polovnih vozila ima između 1800 i 1999 kubika, dok 29% novih automobila ima između 1300 i 1499 kubika. Osnovni razlog zbog čega se kupci na našem tržištu odlučuju za vozila sa manje kubika jeste manje novca potrebnog za registraciju vozila.

Šta možemo očekivati u budućnosti?

U želji da damo bilo kakvu procenu budućih tokova na tržištu polovnjaka kod nas, neophodno je osvrnuti se još jednom na prethodna dešavanja i kako su ona uticala na kupce i prodavce.

Iako je tokom ove godine došlo do stabilizacije na tržištu, ono je pretrpelo i određene promene

Tokom pandemije je proizvodnja novih automobila pretrpela ozbiljan udarac i zastoje, jer usled zatvaranja granica nije moglo doći do transporta delova za vozila. Samim tim je u ponudi bilo manje opcija za kupce novih automobila, te su oni zadržavali svoje stare automobile, koje bi da je situacija drugačija potencijalno prodali.

Iz ekonomskog ugla, situacije je sasvim jasna. Došlo je do pada ponude i povećavanja tražnje, što je direktno uticalo na porast cena polovnjaka u čitavom svetu, pa i kod nas.

Najveću štetu su pretrpeli uvoznici polovnih automobila iz inostranstva, koji sada moraju da plate veću cenu, carine i troškove transporta.

Analizom podataka sa najpopularnijeg sajta za kupovinu polovnih automobila u Srbiji (polovniautomobili.com) utvrđeno je da je u periodu između januara i oktobra 2021. godine cena polovnjaka porasla za 16% u odnosu na prosečne cene za isto razdoblje godinu dana ranije i za 23% u odnosu na 2019. godinu.

Očekuje se da cene tokom narednih godina nastave da rastu,  s obzirom da se kompletno tržište još uvek nije potpuno oporavilo, stoga ni proizvodnja novih vozila nije nastavila da radi u punom jeku. Predviđa se nešto sporija stabilizacija, kako tržišta polovnih, tako i novih automobila.

 

FOTO IZVOR

https://www.pexels.com/photo/row-of-shiny-vehicles-on-parking-lot-of-car-market-5864152/https://www.pexels.com/photo/modern-gray-car-parked-on-pavement-6692305/

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Pratite nas