Kako isplanirati budžet za renoviranje stana ili kuće?

Bilo da je reč o kupovini novog doma, ili adaptiranju već postojećeg životnog prostora – potreba za renoviranjem nešto je sa čim ćete se susresti makar jednom u životu. Iako je prva asocijacija na renoviranje kompletna promena izgleda i funkcionalnosti prostora u kome se živi, ovaj termin obuhvata i umerene adaptacije životnog prostora.

S tim u vezi, iako je renoviranje u najvećem broju slučajeva veliki finansijski izdatak, on može varirati i prilagoditi se potrebama trenutnog budžeta. Kao i u svemu, dobar plan je ključ dobre organizovanosti i uspeha. U nastavku teksta dajemo vam savete koji će vam pomoći da bolje isplanirate vaš budžet za renoviranje životnog prostora.

#1 Napravite listu prioriteta i raspitajte se oko cena na tržištu

Dobar plan podrazumeva najpre detaljan spisak svih promena koje želite da uvedete u vaš novi životni prostor, kao i raspitivanje o cenama na tržištu u vezi radova koji vas zanimaju. Primera radi, verovatno će vas zanimati, u odnosu na obim potrebnih dodatnih radova, kako se kreće cena krečenja i molerskih radova, cena ugradnje parketa, kao i cene stolarije.

Prvi deo ovog plana, treba biti – određivanje raspona budžeta. Svako ko je jednom imao posla sa uređenjem stana, izgradnjom kuće i sličnim radovima zna da se finansijski izdaci oko ovih stvari nikada ne mogu egzaktno utvrditi, ali ono što možete najpre da utvrdite jeste sa koliko para raspolažete, odnosno koliko možete da izdvojite za radove.

Nakon toga, sledi spisak svih željenih radova i ispitivanje kretanja cena na tržištu. U odnosu na ove informacije, drugi korak je – napraviti spisak prioriteta. Možda ćete morati da se suočite sa činjenicom da nemate novca za sve radove koje želite da uradite, ali to ne znači da morate da odustanete od bilo kakve adaptacije prostora.

Umesto toga, napravite spisak prioriteta, i vidite koji se radovi uklapaju u vaš okvir budžeta, a koji će morati da se odlože za neku drugu priliku.

Još jedan koristan savet jeste, da ne zaboravite da odvojite deo budžeta za takozvane – nepredviđene troškove. Već smo rekli da se budžet ne može utvrditi precizno, a razlog tome su, između ostalog i nepredviđeni troškovi koji se neretko javljaju prilikom renoviranja – poskupljenje materijala, nedostatak alata ili novi radovi koji se moraju obaviti sve su potencijalni nepredviđeni trošak. 

#2 Razmotrite opciju samostalnog završavanja nekih radova

Kada ste sastavili svoju listu željenih radova i onih koji su vam prioritet, možete razmisliti o tome da li postoji nešto što biste potencijalno mogli da obavite sami, tako da budžet preusmerite na nešto drugo. Teški poslovi kao što su menjanje poda ili stolarije definitivno nisu pogodne za osobe bez iskustva.

S druge strane, postoje poslovi koje možete da obavite sami ili uz pomoć porodice i prijatelja. Nije retko da ljudi biraju da sami okreče prostor ili ofarbaju stolariju. U najvećem broju slučajeva, zidovi neće biti glatki i lepi kao kada bi to uradio profesionalac, osim ako niste prirodni talenat. 

Ipak, uz par saveta ljudi sa iskustvom, možete postići zadovoljavajuće rezultate, ukoliko ste spremni da svoj perfekcionizam stavite po stranu zarad višeg cilja. Isti je slučaj i sa farbanjem stolarije, sitnim popravkama i radovima u kući. Na ovaj način možete izdvojiti veći budžet za neke druge radove sa vašeg spiska želja.

Primera radi, ukoliko se na vašoj listi prioriteta našlo krečenje, koje je cenom radova iznudilo to da se, recimo, odloži promena nekog sanitarnog elementa, uz samostalno krečenje možete imati i jedno i drugo. Odluka da li želite da uštedite samostalnim radom umnogome će zavisiti od toga da li vam je prioritet odlični kvalitet izrade ili veći obim završenog posla.

#3 Vršite adaptaciju prostora iz delova umesto odjednom

Jedna od osnovnih grešaka koja se pravi prilikom planiranja renoviranja jesu – nerealni zahtevi i megalomanski planovi. Naravučenije bi zbog toga bilo – idite malim koracima i fokusirajte se na delove rada. Dakle, ukoliko vaš nacrt plana pokazuje da ste tesni sa resursima kao što su budžet i vreme, nemojte kretati sve radove odjednom.

Najpre se fokusirajte na najvažnije radove, a tek nakon što ih završite, fokusirajte se na druge. Jedna od najčešćih grešaka jeste upravo rasplinutost radova, gde se nekoliko nepovezanih poslova započinje istovremeno – krečenje, postavljanje podova i promena sanitarija. Ljudi se odlučuju na ovaj sistem rada kako bi uštedeli vreme.

Ipak, kada je reč o renoviranju životnog prostora, mnogi radovi mogu blokirati ili usporavati druge, zbog čega je greška kretati sve istovremeno. U slučaju da niste isplanirali dobro budžet, ili vas zadese neki neplanirani troškovi, započinjanje nekoliko radova istovremeno može vam poremeteti rokove, a u najgorem slučaju sprečiti da izvršite radove do kraja.

Ovo je naročito važan savet ukoliko renovirate prostor u kome živite. Uvek morate imati jednu sobu koja će biti oslobođena radova, tako da predstavlja vašu oazu mira, u kojoj ćete moći da se sklonite od haosa i buke. Ovo je takođe bitno i ukoliko živite sa malom decom, radi čije će bezbednosti biti potrebno da imaju prostoriju bez radova.

Da zaključimo, ukoliko napravite realnu listu prioriteta i željenih radova i krenete postepeno sa adaptiranjem vašeg životnog prostora – nema sumnje da ćete kroz renoviranje proći najisplativije moguće, kao i da će vaš budžet biti sasvim dovoljan za sve promene koje ste zamislili! Srećno! 

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Pratite nas