Kako da jednostavnim navikama poboljšate svoje zdravlje?

Dostupnost informacija na internetu nas skoro svakodnevno preplavljuje raznim savetima i trikovima kako da vodimo zdrav život, šta treba da jedemo a šta ne, koje fizičke aktivnosti su najbolje, a sve to može preopteretiti običnog čoveka i možemo se izgubiti u tim informacijama.

Međutim, priča o zdravom životu ne mora da bude komplikovana, i postoji nekoliko jednostavnih navika koje možete uvrstiti u svoj svakodnevni život, a koje će pomoći vašem fizičkom i psihičkom zdravlju.

Bilo koja vrsta fizičke aktivnosti je delotvorna

Sa svih strana vidimo trenere koji nas savetuju kako vežbati u teretani, kod kuće, u prirodi, ali praktikovanje fizičke aktivnosti ne mora da bude naporna obaveza.

Kvalitetna sobna bicikla može olakšati svima onima koji se u toku zime osećaju lenjo, i ne žele da izlaze napolje u šetnju. Ova sprava se ubraja u jednu od najboljih oprema za kućnu teretanu

Umesto da ležite na kauču dok gledate seriju, možete voziti sobni bicikl i u isto vreme pratiti svoje omiljene likove na TV-u.

Šetnja je takođe jedan on najboljih vidova fizičke aktivnosti, ali ako imate previše obaveza u toku dana, možete dodatno šetati tako što će te se drugačijom rutom vraćati sa posla ili škole, i malo ubrzati korak. 

Druge svakodnevne aktivnosti takođe mogu doprineti našem fizičkom boljitku. Na primer, čišćenje kuće je jedna odlična vežba za celo telo! Radovi u dorištu i oko kuće se takođe računaju.

Fizička aktivnost ne mora da bude dosadna, pronađite nešto u čemu uživate i posvetite se tome, bilo da je u pitanju šetnja, sađenje cveća ili igra sa psom!

Povećajte konzumaciju zdrave hrane koju volite da jedete

Mnogi ljudi pate na dijetama jer ih ona lišava sve ukusne hrane koju vole da jedu. Umesto toga. možete se poslužiti jednostavnim trikom i samo malo smanjiti konzumaciju prerađene hrane, a povećajte količinu one zdrave koju volite.

Bez obzira na to koje povrće i voće volite, jednostavno ga spremite više i to pojedite. Ne morate se mučiti barenim brokolijem ukoliko vam se ne dopada, već iskoristite što više svežeg povrća koje volite da jedete! 

Ne zaboravite da je maslinovo ulje vaš veliki saveznik u uvođenju zdravih navika, jer je dokazano da ono ima blagotvorna dejstva za naše telo, a u ljudskoj upotrebi je već hiljadama godina.

Kvalitetan san je veoma bitan

San je bitan i za psihičko i za fizičko zdravlje čoveka, a njegov nedostatak može nepovoljno uticati na nas što mnogi ljudi zanemaruju. Dovoljan i kvalitetan san će nas oporaviti, a postoji nekoliko načina da poboljšate svoj san,

Budite se i ležite u isto vreme, i spavajte najmanje 8 sati. Naše telo prirodno porizvodi hormone koji su zaduženi za spavanje i buđenje, a ako ležemo i budimo se u različito vreme svakog dana, naše telo će biti zbunjeno i nećemo dobiti kvalitetan odmor.

Ukoliko volite da dremnete posle ručna, pobrinite se da ne spavate duže od 30 minuta. Ovo će biti dovoljno da se osvežite i moći ćete da nastavite sa svojim danom.

Zamračite dovoljno sobu u kojoj spavate i nemojte koristiti telefon ili gledati televiziju sat vremena pre nego što legnete. Dobra ideja je i rashladiti sobu gde spavate, jer previsoka toplota može otežati naš san.

Potrudite se da kvalitetno spavate, i vaše telo će vam sigurno biti zahvalno!

Vodite računa i o svom psihičkom zdravlju

Fizičko i psihičko zdravlje idu ruku pod ruku, pa tako morate jednako i o njemu voditi računa. 

Užurbani način života, stres na poslu, porodične i ostale obaveze mogu jako da nas psihički umore. Kako biste vodili računa i o svom psihičkom zdravlju stavite sebe na prvo mesto kroz aktivnosti koje vam donose radost, kao što je čitanje, provođenje vremena sa voljenima, ili bilo koji drugi hobi u kojem uživate. Ukoliko ste sami kod kuće, postoji nekoliko načina na koje možete da se opustite i zabavite.

Fizička aktivnost, zdrava ishrana i kvalitetan san o kojem smo već govorili će sigurno uticati na vaše mentalno zdravlje, i učiniti da se osećate bolje. Trening je savršen način da izbacite negativne emocije i osvežite svoje psihičko zdravlje.

Ograničite izloženost novostima i društvenim mrežama koje mogu izazvati negativnost ili teskobu. Sasvim dobro možete da živite iako niste informisani o najnovijoj crnoj hronici. 

Ne zaboravite da i vi zaslužujete ljubav, odmor i pažnju, a sve to možete pružiti sebi u jednakoj meri u kojoj pružate drugima!

Ovo je bilo nekoliko jednostavnih saveta koje svako može da praktikuje u svom životu. Ukoliko vam je teško da se okrenete zdravim navikama, ne zaboravite da je najbolje uvoditi ih postepeno u svoj život. Tako ćete se brže navikavati na nove navike, i postoji veća šansa da se ona zaista zadrže!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Pratite nas