Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je započela reforma putnog sektora i da je po prvi put raspisan tender za održavanje prvih 3.000 kilometara puteva po učinku.

Mihajlović je, na predstavljanju projekta “Reforma putnog sektora Republike Srbije”, u prisustvu vršioca dužnosti direktora JP “Putevi Srbije” Zorana Drobnjaka i vršioca dužnosti direktora “Koridora Srbije” Zorana Babića, najavila da će za preostalih 13.000 kilometara putne mreže tender biti objavljen do kraja godine.

To je veliki pomak u poslednjih 25 godina, s obzirom na to da su ranije putarske firme dobijale poslove bez javnih tendera, navela je ona i dodala da je to početak reforme putnog sektora, u cilju razvoja putne privrede i modernog održavanja puteva.

Prema njenim rečima, putari će potpisati ugovor kojim će se obavezati po pitanju kvaliteta, cene i roka za održavanje, tako da će u skladu sa tim biti problema za sve one koji su navikli da dobijaju poslove bez tendera.

Mihajlović je uputila poziv domaćim putarskim preduzećima da se udružuju da bi mogli da dobijaju poslove na tenderu, naglasivši da će putari dobijati posao na tri godine.

Razgovaraćemo sa Svetskom bankom o tome koji su naredni koraci, a cilj je da modernizujemo preduzeće “Putevi Srbije” i da imamo putarske kompanije koje generišu razvoj, uz , naravno, kvalitetno održavanu infrastrukturu, istakla je ona.

U proces reformisanja putnog sektora, kako je navela, biće uključeni i JP “Putevi Srbije“, preduzeće „Koridori Srbije“, kao i putarska preduzeća.

Prema njenim rečima, Srbija je u rangiranju Svetskog ekonomskog foruma danas na 115. mestu od 138 zemalja po kvalitetu putne infrastrukture.

Ako smo mogli da na listi Svetske banke o uslovima poslovanja za dve godine napredujemo za gotovo 50 mesta, sigurna sam da i na ovoj listi možemo da ostvarimo dobar rezultat, zaključila je Mihajlović.

Drobnjak je podsetio na to da su u prethodnim godinama putarska preduzeća imala krize i mnogo problema, zbog čega je potrebna kompletna reforma tog sektora.

JP „Putevi Srbije“ su spremni za reforme, što je predviđeno i poslovnim strategijama i strategijama razvoja ovog preduzeća, objasnio je on i uputio poziv putarskim firmama da se udružuju kako bi lakše obezbedile garancije koje se od njih traže za dobijanje posla.

Babić je precizirao da je deo zajma za izgradnju Koridora 10 namenjen institucionalnoj podršci, odnosno reformi putnog sektora, istakavši da je veoma važno da svi akteri budu uključeni u taj proces.