Kako uskladiti brigu o domaćinstvu i poslovne obaveze

Moderan i užurban način života u 21. veku, pored mnogobrojnih pogodnosti, podrazumeva i dosta obaveza. Mnogima je najveći problem nedostatak vremena i način kako da se dobro organizuju, kako bi uskladili poslovne obaveze sa brigom o domaćinstvu.

Kako to jedna od najčešćih muka savremenog čoveka, evo nekoliko korisnih saveta koji će vam pomoći kako možete, na najbolji mogući način, da uskladite vaš svakodnevni posao sa obavljanjem kućnih poslova.

#1 Obezbedite kvalitetne aparate za čišćenje kuće 

Koliko ćete biti uspešni i brzi u obavljanju kućnih poslova umnogome zavisi od adekvatne opreme za svakodnevnu upotrebu. U pitanju su provereno dobri i kvalitetni aparati bez kojih ne može da prođe dan u kući i koji će vam biti od velike pomoći za čistoću vašeg domaćinstva i vaših stvari.  

Mali kućni aparati kao što su dobri usisivači, čistači vazduha,mopovi za čišćenje, sudomašine, pegle, mašine za veš i slično, osim toga što će vam olakšati obavljanje svakodnevnih poslova, takođe će vam uštedeti vreme koje je u životu modernog, poslovnog čoveka zlata vredno.

Kvalitetni aparati nemaju cenu jer su nešto što može da vam se i te kako isplati na duge staze, u godinama koje dolaze.

#2 Isplanirajte unapred sređivanje i čišćenje kuće  

Iznenadili biste kada bi znali koliko toga jedan čovek može da postigne u jednom danu uz samo jednu jedinu stvar – odličnu organizaciju. Ako niste od onih koji planiraju stvari unapred, možete da probate, za početak, da isplanirate vreme tokom dana koje ćete posvetiti usisavanju, čišćenju i sređivanju stvari.

Takođe, ukoliko ste u nedostatku sa vremenom tokom dana zbog poslovnih obaveza, možete organizovati jedan dan, ili makar pola dana, u toku nedelje nakon posla ili za vikend koji će biti posvećen isključivo temeljnom čišćenju vašeg doma

#3 Napravite raspored poslova za svakog ukućanina

Ukoliko ne živite sami, idealno je da napravite raspored poslova za svakog ukućanina kako biste uštedeli vreme i energiju za druge stvari. Tako je, na primer, pranje sudova jedan dan dodeljeno jednom ukućaninu, pranje i kačenje veša drugom, usisavanje podova i čišćenje prašine trećem, i slično.

 

Ovakva praksa je odlična za sve one koji žive u zajednici, gde svako može da preuzme deo odgovornosti na sebe i olakša drugima da mogu lakše i brže da završe poslove.

 

Ukoliko živite sami i radite tokom radne nedelje, organizujte jedan dan za pranje sudova, drugi dan za usisavanje i slično.

#4 Svakodnevna kratkotrajna briga za sprečavanje haosa

Kako biste izbegli kompletan haos u stanu ili kući za koji će vam biti potrebno mnogo vremena i napora kako biste sve sredili ili očistili, organizujte se da svakodnevno pre ili nakon posla uradite jedan deo posla.

 

Ako primetite nekoliko posuda u sudoperi, operite ih kako ne biste došli u situaciju da gomilanjem prljavog posuđa izgubite mnogo vremena. Takođe, ako primetite nekoliko razbacanih stvari po sobi, izdvojite nekoliko minuta kako bi ste ih posložili u ormar.

 

Veoma često nesvesno ostavljamo neoprane i nesređene stvari za sobom, za koje je potrebno samo malo truda, volje i vremena kako se one ne bi pretvorile u ozbiljne i zahtevne kućne poslove. 

#5 Vodite računa ne doprinosite neredu domaćinstva

Bespotrebno korišćenje previše čaša i tanjira, zanemarivanje pranja istih nakon upotrebe, kao i razbacivanje i gomilanje stvari nakon nošenja po stolicama, kaučima i raznim vidnim mestima, može za vrlo kratko vreme da u vašoj kući napravi haos.

 

Probajte da povedete računa o tome gde ostavljate stvari, odnosno da ne koristite previše bespotrebnog posuđa. Isperite jednu čašu i neka vam ona bude za ceo dan. Ne ulazite u stan ili kuću obuveni, već se izujte na samom ulazu kako ne biste morali svakodnevno da usisavate i čistite prljavštinu sa tepiha i parketa.

 

Redovno bacajte đubre kako biste sprečili širenje neprijatnih mirisa u kuhinji. Vodite računa da redovno perete odeću zbog lične higijene. 

Sve je stvar odlične organizacije i dobre volje

Ukoliko vam obavljanje kućnih poslova i brige o domaćinstvu predstavlja veliki problem, vrlo često je to ili stvar loše organizacije ili volje. Ako se potrudite da sebi organizujete vreme i obaveze unapred i tako uskladite kućne obaveze sa poslovnim, na više ste od pola puta da postignete sve što ste zamislili.

 

Ne postoji ništa lepše nego kada posle dugog, radnog dana dođete u sređen i čist dom, u kome ćete uživati i odmarati bez razmišljanja o nagomilanim, prljavim stvarima oko vas. Neka vam to bude glavna motivacija.

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Pratite nas